Soustředění v Kyjově 18.8.2012

04.09.2012 19:22

 

Štěpán několikrát nadnesl  že by  jsme mohli udělat soustředění. Blížila se moje 14 denní dovolená a já jsem si řekl že by jsme to mohli spáchat. Sice to bylo na poslední chvilku ale řekl jsem si že by to mohlo vyjít.Poslal jsem meily a sms. V sobotu  ráno jsem dorazil i s rodinkou na letiště. Rozdělal jsem altánek, nachystal letadla a otevřel pivečko. Za chvilku dorazil Michal Houšť. A po něm Štěpán s nejmladším potomkem. Původně se mu ani nechtělo stavět altán, ale pak jsem ho přemluvil. To mu později zachránilo život. Štepánovi jsem přenechal moji starou  stíhačku FW-190 na EPA Combat. V prvním letu byl dost vyděšený z velikosti výchylek. A byl tu oběd. Rozdělal jsem gril a náš malý zbagroval párek a s mojí drahou polovičkou vyrazily domů na polední spánek. Štěpán s Michalem taky vyrazily na oběd do kyjova a já v klidu,  jsem si zavrčel s motorákem. Po několika letech jsem zprovoznil ďáblika, a v klidu si dal několik startů.Po obědě se začali sjíždět další modeláři.Pavel Toul, Jarda Hamala, Mirek Petr, Petr Křivák. Začalo se pořádně lítat. Jarda Hamala chtěl vzlétnout s Michalovým elektrovětroněm. Hned po startu éro nabralo divný směr řítilo se taranem na Štěpánů altán. Štěpán který byl pod ním a zrovna si chystal éro, si málem crknul do textilu jak se lekl. Po dalších několika nepodařených startech zjistily že na vysílači je nastavené jiné letadlo se kterým jsem si ráno poletoval. Stane se. Nebe bylo plné letadel.Mirek udělal exkurzi po hangáru a svého  velkého éra. Jarda se v něm i proletěl. Dovezl jsem náš nový traktorek na sekání trávy a udělal školení. Každý se v něm projel.Štěpán po třetím startu a zmenšením výchylek dostal fokouše do ruky a tak jsem mu uvázal stuhu a já proti němu vyrazil se svým Migem. Jarda když nás viděl tak to chtěl půjčit. Zalíbilo se mu to a hned po mě taky chtěl nějakou stíhačku.Blížil se večer a já znovu rozdělal gril.Pojedli jsme a začali balit. Všichni se ptali, jestli budeme zítra pokračovat. Bohužel jsem měl jiný program. Překvapilo mě že je takový zájem. Budu muset příští rok naplánovat soustředění na celý víkend. Závěrem můžu říct že se celý den vydařil.

Robert Ondříšek